Sider

søndag 12. november 2017

Strikket teppe

Jeg har ei venninne som venter sitt første barn i desember, og jeg er nå ferdig med et teppe jeg har lovet å strikke til henne. Den kommende mammaen har selv godkjent fargen på teppet, derfor viser jeg det frem her før gaven er overlevert. Det andre som skal plasseres i gaven vil ikke bli vist frem før den vesle jenta er kommet til verden, og gaven overlevert. Mønsteret jeg har brukt heter Verdens enkleste teppe og  er laget av May B. Langhelle. Det er å finne i boka "Myk start". Jeg har strikket teppet i garntypen Lanett i fra Sandnesgarn på pinne nummer 2,5. Jeg begynte på teppet i god tid før terminen hennes slik at jeg kunne bruke det til tvstrikk. Liker veldig godt slike strikkeprosjekter mens jeg ser tv, fordi jeg ikke trenger å se på strikketøyet mens jeg strikker på det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...