Sider

lørdag 4. februar 2017

Garnfavoritter

Jeg har fått en del spørsmål om hva som er favorittgarnet mitt. For min del synes jeg det er et vanskelig spørsmål å svare på. Det er jo så mange gode garn der ute. Jeg fant ut at jeg hadde tre store favoritter som jeg alltid vender tilbake til. Det er garn som har glade farger og som er gode å strikke med. Og jeg elsker å strikke med garn i glafarger. Kommer nok ikke som en overaskelse på folk som kjenner meg at det er tre typer med sokkegarn som er på toppen av min favorittliste,

Den første typen er Opal i fra Zwerger garn. Av dette garnet strikker jeg mye sokker på pinne nummer 2,5. Det finnes både i ensfarget og flerfargede utgaver. Jeg liker begge deler like godt.

Garntype nummer to er Sterk i fra Du store alpakka. Av dette strikker jeg sokker på pinne nummer 3,5. Det er for det meste ensfarget garn i denne typen. De har noen farger der det er tvinnet sammen to tråder i forskjellige nyanser av samme farge. Jeg foretrekker det helt ensfargede siden det med to tråder i har litt lettere for å dele seg hvis du ikke følger med.

Den tredje garntypen heter ONline supersocke. Denne garntypen kommer i selvstripende garnfarger, og jeg elsker fargene på garnet. Jeg bruker å strikke sokker på pine 3 av dette garnet. Jeg har ikke sett ensfarget garn av denne typen, men det gjør ikke noe. Fargekombinasjonene de har i nøstene synes jeg bare er helt nydelige.

1 kommentar:

  1. Deilig garn alt sammen! Jeg må innrømme at jeg er mest glad i Sterk av de tre favorittene dine. Men det er moro med farger, og jeg kommer også tilbake til sterke farger veldig ofte :)
    God helg til deg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...