Sider

onsdag 24. august 2016

Sitron eller egg

Jeg er med i ei gruppe på Ravelry der vi får oppgaver som man kan løse hvis man vil. En oppgave var å lage noe som kunne forestille noe man kunne finne på et matbord. Jeg gikk på jakt i mønsterbøkene mine etter en oppskrift jeg kunne. Fant et mønster i boka 75 fugler, sommerfugler og små dyr-strikking og hekling som jeg tenkte jeg kunne prøve meg på. Mønsteret het Lime og blad, og limen lignet en sitron. Siden den skulle hekles måtte det være et enkelt mønster som passet til mine heller små ferdigheter i hekling. Tenkte derfor å lage en lys gul sitron. Etter litt telefonhjelp av mamma fikk jeg mønsteret til, men det lignet ikke noe særlig på en sitron. Den lignet mer på et egg, så derfor ble det til at jeg leverte ett egg i stedet for en sitron på den utfordringa. Sitronen, eller egget, er heklet med garntypen Gjestal Bomull sport på pinne nummer 3.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...