Sider

torsdag 25. desember 2014

Lue med blomster på

Oles eldste søster får en lue til jul i fra oss. Denne lua har jeg strikket etter et mønster som heter "Lindalua" og hun som har laget mønsteret går under nicket Strikkekista på Ravelry. Jeg har strikket lua i garntypen New Zealand lammeuld i fra Filcolana. Siden den er strikket med dobbel tråd har jeg brukt pinnestørrelse 4. Det er sjelden jeg strikker på så tykke pinner. Jeg synes det føles som om jeg strikker med tømmerstokker når jeg starter et prosjekt på så tykke pinner. Det er også tre heklede blomster på lua. Jeg har byttet ut de tre blomstene som oppskriften sier skal være der med noen jeg kunne klare å lage ganske fort. Disse vises ikke så godt på bildet siden de er heklet med samme garn, men de vises godt på lua.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...