Sider

onsdag 20. februar 2013

Ny kalender

I dag har Ole og jeg vært i byen en tur, og der fant vi en flott kalender. Vi har lenge sagt at vi skulle hatt en kalender på veggen, og da jeg så denne for halv pris ble jeg solgt. Jeg forbinder slike trollbilder til gode barndomsminner. Når vi var på besøk hos farfar og Mia i sommerferiene når jeg var liten så var alltid trollene et samtaleemne mellom farfar og meg. Om kveldene etter jeg hadde lagt meg kom som regel farfar opp på rommet jeg sov på for å fortelle eventyr. Eventyrene handlet om huldra, tusser og troll. De aller fleste eventyrene hadde troll i seg. Var vi i butikken måtte vi alltid se på postkortene i tilfelle det var noen troll på dem. Etterhvert som jeg ble større hendte det ofte at jeg kjøpte trollkort når jeg skulle sende postkort til farfar og Mia. Selv om det er 12 år siden farfar døde hender det fremdeles at jeg tenker at det trollbildet ville farfar likt. Jeg kommer nok alltid til å like trollbilder, og jeg vil nok alltid forbinde dem med farfar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...