Sider

torsdag 27. desember 2012

Strikkasett, 52 ppvi # 24/52

Mens Lotte gikk gravid med lille Leana Carolina var hun på besøk hos meg, og da fant hun noen strikkemønster hun kunne tenkt seg å ha til sin lille prinsesse. Lotte kjøpte garn og jeg satte igang med å strikke. Mønsteret på buksa fant vi i May B. Langhelle sin bok "Myk start", og mønsteret heter "Bukse med seler". Jakka og lua fant vi i Kathrine Gregersens bok "Strikk til nøstebarn" og mønsteret heter "Hentesett". Sokkene har jeg laget etter mitt vanlige sokkemønster. Burde nok heller kalt det bestemors sokkemønster siden det var hun som lærte meg det for 15 år siden. Sokkeparet går også inn i plungen, og er par nummer 24. Det var knallmorsomt å strikke et helt "sett", det har jeg aldri gjort før. Jeg har brukt garntypen DROPS Babymerino og pinne nummer 2,5 og 3.

1 kommentar:

  1. jeg er såååå fornøyd!!du er god,lala! evig takknemlig :) lotte

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...