Sider

tirsdag 3. april 2018

Fana med ny vri lue

Jeg har strikket en lue. I fjorårets adventskalender fikk jeg noe garn med refleks i garnet. Dette garnet fant jeg ut at ville lage en gøyal effekt hvis det ble brukt som mønsterfarge på luer. Jeg fant et mønster i en av mønsterbøkene mine for å prøve det ut. Refleksgarnet viser seg godt frem i mørket med lys på. Hvis man bruker denne luen ute på vinteren holder man ørene varme og man blir litt bedre sett av bilene i mørket. Mønsteret jeg har brukt heter Fana med ny vri: Lue og er laget av Olaug Kleppe. Det er å finne i boka Norsk småstrikk - fra tradisjonsrike klassikere til moderne design. Foreløpig har jeg ingen planer for denne lua, så den blir nok med meg på årets julemarked. Jeg har strikket lua i garntypene DROPS Karisma og Viking reflex på pinne nummer 3 og 3,5.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...