Sider

torsdag 27. april 2017

Store restegarnsprosjekter

Jeg har noen store restegarnsprosjekter som jeg jobber med innimellom de andre strikkeprosjektene. Det øverste er et lappeteppe strikket i dominostrikk. Her bruker jeg for det meste sokkegarn som kan strikkes på pinne 2,5. Det er bare en lapp av hver garnrest, så det tar tid. Begynner jeg å gå tom for rester hender det at jeg bytter små rester med andre som strikker slike tepper. Det er en grei måte å få tak i andre farger, og til tider nye garntyper. Når dette teppet blir ferdig tror jeg det blir herlig å ha over seg.

Det nederste teppet er et hekleteppe der alle de små garnrestene som har vært strikket på pinne 2,5 havner. Det kan være sokkergarn eller babyull, på dette teppet spiller det ingen rolle. Jeg så på diverse strikkepodcaster at det var en metode på å knytte sammen garn på som hette Magic knot, og med den ble det ingen ender å feste. Foreløpig funker den veldig bra, og jeg kan bare knytte garnrestene sammen og så tenker jeg ikke mer på trådfesting. Siden det bare er smårester på under 5 gram i teppet blir det skikkelig fargerikt. Det er deilig å ha et slikt prosjekt som sluker smårester, for det blir fort mange smårester liggende når man ikke klarer å kaste garnrester på noen få gram.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...